GODZINY | RODZAJ CZYNNOŚCI | |
I CZĘŚĆ PORANNA | 7:00-8:30 |
Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy im bliskie. zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. |
8:30-8:45 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. | |
8:45-9:00 |
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience oraz ich doskonalenie. |
|
II CZĘŚĆ GŁÓWNA | 09:00-11:00 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zajęcia dodatkowe wynikające z planu takie jak m.in.. język angielski, język hiszpański, rytmika, logopedia, zajęcia taneczne. Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową. |
10:00-11:00 |
Dzieci 2,5 - 3 letnie: Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków lub doskonalenie tych czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, zabawy organizowane i swobodne, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę dziecka. |
|
11:00-11:35 | Dzieci 4 i 5 letnie: Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. | |
11:35-11:45 | Przygotowanie do zupki. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np.: nauka nakrywania stołu do obiadu. | |
11:45-12:00 |
Zupka – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
|
12:00-13:30 | Dzieci 2,5 - 3 letnie: Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. | |
12:00-13:30 |
Dzieci 4 i 5 letnie: Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków lub doskonalenie tych czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, zabawy organizowane i swobodne, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę dziecka. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym,dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. |
|
III CZĘŚĆ POOBIEDNIA | 13:30-13:45 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np.: nauka nakrywania stołu do obiadu. |
13:45-14:00 |
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
|
13:30-15:30 | Zajęcia dodatkowe w wybrane dni: drama, język hiszpański. W każdej z grup po 30 min. | |
14:45-15:30 | Zajęcia dodatkowe np.: "Mali Sportowcy"; "Mali Badacze"; "Kodowanie" oraz "Sensoryka dla smyka", reazlizowane w wybrane dni, dla zapisanych dzieci. | |
14:00-15:40 |
Samodzielna zabawa dzieci w kącikach zainteresowań – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. |
|
15:40-15:45 | Przygotowanie do podwieczorku - czynności higieniczne i samoobsługowe. | |
15:45-16:00 | Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. | |
16:00-18:00 |
Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy organizowane i swobodne. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na |